• Våra ambassadörer
    • Boka en ambassadör
    • Intervjuer med ambassadörer
      • Intervju med Mikael Tell
      • Intervju med Emilie Liljegren
      • Intervju med Julius
  • Seniorverksamhet
    • Seniorambassadör
      • Psykisk ohälsa känner ingen ålder
      • Bli seniorambassadör
      • Boka ambassadör
    • Samtalsgrupp
      • Boka samtalsgrupp
  • Kunskapsbanken
    • Projekt
  • Engagera dig
    • Verktygslåda för media
    • 5 minuter kan göra stor skillnad
    • Var en bra vän
  • Om oss
    • Vad vi gör
    • Psykisk hälsa och ohälsa – funktionssätt och olikheter
  • Regionalt
  • Kontakt
    • Om du behöver hjälp
    • Klagomål mot Hjärnkolls uppförandekod
  • Webbutik
  • Press
  • Hjärnkoll
  • Om oss
    • Vad vi gör
    • Psykisk hälsa och ohälsa – funktionssätt och olikheter
  • Regionalt
  • Kontakt
    • Om du behöver hjälp
    • Klagomål mot Hjärnkolls uppförandekod
  • Webbutik
  • Press
  • Våra ambassadörer
    • Boka en ambassadör
    • Intervjuer med ambassadörer
      • Intervju med Mikael Tell
      • Intervju med Emilie Liljegren
      • Intervju med Julius
  • Seniorverksamhet
    • Seniorambassadör
      • Psykisk ohälsa känner ingen ålder
      • Bli seniorambassadör
      • Boka ambassadör
    • Samtalsgrupp
      • Boka samtalsgrupp
  • Kunskapsbanken
    • Projekt
  • Engagera dig
    • Verktygslåda för media
    • 5 minuter kan göra stor skillnad
    • Var en bra vän

Klagomål mot Hjärnkolls uppförandekod

Klagomål om brott mot Hjärnkolls uppförandekod

Här kan du göra en anmälan, du kan välja om du vill vara anonym eller inte.

Det är frivilligt att lämna kontaktuppgifter, om du inte lämnar några uppgifter kan vi inte återkoppla till dig personligen.
Namn (Frivilligt)
Den som rapporterar överträdelser eller misstänkta överträdelser ska inte riskera att det kan leda till diskriminering eller trakasserier. Organisationen Hjärnkoll hanterar klagomål om brott mot koden på ett snabbt och respektfullt sätt gentemot den klagande. Klagomål ska besvaras inom två veckor med besked om hur ärendet kommer att hanteras. Om någon av företrädarna bryter mot koden ska detta alltid påtalas. Beroende på omständigheterna och vem det är som har brutit mot uppförandekoden ska ordföranden centralt eller regionalt och/eller verksamhetschefen alltid informeras och besluta om vilken påföljd som kan komma i fråga. Anmälan kan även ske genom att ringa och vid behov vara anonym. Klagomål kan vid behov lyftas högre upp i organisationen. Om brottet är allvarligt kan det leda till uteslutning (för supporters, regional förening), att uppdraget upphör (för ambassadörer) eller skriftlig erinran (för anställda). Om styrelsemedlem bryter mot koden är det Riksförbundet Hjärnkolls styrelse respektive den regionala Hjärnkolls- organisationens styrelse som fattar beslut om åtgärder. Detta sker i enlighet med respektive organisations styrdokument.
Max filstorlek: 10 MB.

Kontakt

  • Om du behöver hjälp
  • Klagomål mot Hjärnkolls uppförandekod

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Välkommen att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Fyll i din e-postadress här intill.

Du kan när som helst välja att avprenumerera. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter? Läs vår policy »

Hjärnkoll

Riksförbundet Hjärnkoll
The Park, Magnus Ladulåsgatan 1
118 65 Stockholm
Telefon: 070-052 51 20
E-post: info@hjarnkoll.se

Organisationsnr
: 802490-8314
Swish: 123 364 89 61

  • Om cookies
  • Inställningar för cookies
  • Hantering av personuppgifter
Sociala medier